del cabreig amb la sinde.

art, català, cinema

CAT. Els internautes aficionats al cinema i a les sèries (m’hi incloc) estem acollonits i emprenyats amb la Sinde. Per què? Avui, al Congrés dels Diputats s’ha aprovat (així, sense pestanyejar) la llei antidescàrregues que dóna poders al govern per tancar pàgines web que es cregui que infringeixen els drets d’autor. Així, pàgines massivament conegudes entre tots els parlants de llengües hispanes com seriesyonkis o cinetube poden tenir els dies comptats, tal i com han informat avui alguns mitjans de comunicació.

La Sinde és la temuda ministra de cultura (curiosament em recorda a la bruixa de la Blancaneus), popularment coneguda pel seu despreci a Internet i les noves tecnologies, considerant-nos a tots els usuaris pirates i destructors de la cultura, tal i com molt bé s’explica en aquest blog.

Personalment, trobo poc coherents tots aquests arguments perquè potser el que no s’ha tingut en compte és que el fet que la cultura estigui a l’abast de tot, tal i com ha passat amb els diaris gratuïts, incrementi l’interès d’aquelles persones que no estan disposades a pagar per un dret que es considera legítim. Anar al cinema ens encanta a la majoria, però molts no estem disposats a pagar 6 euros per una pel·lícula que ni fu ni fa i que podem veure gratuïtament amb un click. Sóc la única o realment aquest país s’està tornant boig? Primer va ser la SGAE i ara això, em dóna la sensació que cada cop que entro a Internet m’estic convertint en una delinquent professional, amb aquesta mania tant lletja que tinc de voler escoltar cançons i veure pelis. Tot i així, la idea de convertir-me en una delinquent tipus Dalton (hauré de buscar-me tres germans i un pijama de ratlles)  m’agrada, així que tot i el perill seguirem intentant-ho (avui entenc perfectament allò de que quan més et prohibeixen una cosa més ganes tens de fer-la).

De moment, com que sembla que avui hauré d’anar a dormir sense poder veure cap sèrie  ni cap pel·lícula, deixo aquí el link que hi ha hagut en aquestes pàgines durant tot el dia:

http://www.noalcierredewebs.com/

ps. la vinyeta és d’un tal J.R Mora i l’he tret del seu blog, no sigui cas que vingui la SGAE i m’empapeli…

One thought on “del cabreig amb la sinde.

  1. M’acaves d’entristir el dia… que fare jo ara sense seriesyonkis?? Ets una mala persona… Es broma, m’has entristit el dia perquè no ho havia vist, però no es culpa teva… xD Cagum la puta qui va parir al govern i la mare que els va parir.

Leave a Reply

